Heineken Fanfare
's-Hertogenbosch

Over ons

In 1958 werd er een Heineken Brouwerij gevestigd in ’s-Hertogenbosch. Al snel daarna vond, op verzoek van de toenmalige directeur J.M. Honig, de oprichting plaats van een muziekvereniging. Op 30 november 1959 startte men met een tamboerkorps met ongeveer 24 leden waarvan de meeste onderaan de muzikale ladder moesten beginnen.
Onder de voortvarende leiding van instructeur P. de Leeuw groeide men uit tot een tamboerkorps dat uitstekende resultaten behaalde in binnen- en buitenland.
Ook binnen de Heineken-organisatie werd het tamboerkorps een graag geziene gast.
Doordat het ledental van de club gestaag bleef stijgen en tevens ook  het muzikale niveau, werd in 1966 het korps omgevormd tot een fanfareorkest.
Momenteel heeft Heineken Fanfare ‘s-Hertogenbosch drie orkesten: het Fanfareorkest onder leiding van John Brouwer, het Percussion Ensemble onder leiding van Hans van de Moosdijk en het Opleidingsorkest onder leiding van Koert Dirks.

Mocht je geïnteresseerd zijn, dan ben je van harte welkom om te komen kijken en luisteren. Het Opleidingsorkest repeteert op zaterdag van 12.00 uur tot 13.00 uur en het Fanfareorkest van 14.00 uur tot 16.15 uur. De PE repeteert op donderdag van 19.45 uur tot 21.45 uur.

Dirigent Jasper Staps tijdens ons 60- jarig bestaan.

E-mailen