Heineken Fanfare

Onze orkesten

Heineken Fanfare

Fanfareorkest

Het Fanfareorkest van Heineken Fanfare ’s-Hertogenbosch heeft in haar korte bestaan een rijke historie opgebouwd. Van tamboerkorps naar trompetterkorps om uiteindelijk uit te groeien naar een succesvol fanfareorkest.
Middels deelname aan nationale concoursen onder de vlag van wat nu KNMO heet, heeft het orkest zich stevig genesteld in de 1e divisie. Het Fanfareorkest heeft zowel nationaal als internationaal ervaring in het verzorgen van concerten waarbij zowel lichte als klassieke (tot en met typische fanfare muziek aan toe) muziek elkaar afwisselen. Het orkest staat sinds oktober 2021 onder de enthousiaste en deskundige leiding van John Brouwer.

Percussion Ensemble

Het Percussion Ensemble staat sinds oktober 2016 onder leiding van Hans van de Moosdijk.
De P.E. is een onderdeel van Heineken Fanfare dat zich volledig richt op gestemd en ongestemd slagwerk. Na de overgang van tamboerkorps naar jachthoornkorps is dit onderdeel van Heineken Fanfare ’s-Hertogenbosch in 1991 verder gegaan als Percussion Ensemble. Hierin behaalden zij vele successen. Het hoogtepunt in hun relatief korte bestaan is het behalen van het Landskampioenschap in Veenendaal in 1996 en in 2000 het behalen van de Oranje Wimpel te Brunssum.

Opleidingsorkest

Het Opleidingsorkest maakt onderdeel uit van de interne opleiding bij Heineken Fanfare ’s-Hertogenbosch. In dit orkest zitten leerlingen die les hebben en nog niet in het bezit zijn van een B-diploma. Het B-diploma is het minimale niveau dat men dient te hebben om in te stromen in het Fanfareorkest. De muzikanten in het opleidingsorkest worden ondersteund door leden van het fanfareorkest (al dan niet in opleiding voor diploma C of D).

Wil je onderdeel zijn van onze mooie opleiding? Dat kan!  Onze opleidingscoördinatoren staan klaar om al je vragen te beantwoorden. Mail ons!

1 op de 11 kinderen in Nederland groeit op in armoede.
Deze kinderen kunnen niet deelnemen aan sportieve of culturele activiteiten
omdat er thuis te weinig geld is. Het Jeugdfonds Sport & Cultuur
betaalt voor deze kinderen de contributie of het lesgeld.

E-mailen